Saluran pengembangan Scholomance Hearthstone Harry Potter

Pemain World of Warcraft mengetahui The Scholomance sebagai salah satu ruang bawah tanah klasik permainan – sebuah sekolah untuk calon necromancer dari undead Scourge, yang terletak di bawah sebuah pulau di tengah tasik yang indah. Ini adalah persekitaran yang menarik dengan sejarah yang sama menarik.

Suatu ketika dahulu, ia adalah kawasan istana mewah, rumah bagi House Barov yang kaya dan salah satu sekolah sihir yang paling berprestij di seluruh Azeroth. Kerosakannya mencerminkan, dalam mikrokosmos, Lordaeron – kerajaan yang menjadi bagiannya – di mana kedua-duanya direkayasa oleh Kel’Thuzad, penyihir yang berubah menjadi penyihir, mungkin penjahat Warcraft yang paling jahat.

Oleh itu, para peminat akan senang mengetahui bahawa pengembangan seterusnya untuk Hearthstone, permainan kad Warcraft, akan menjelajahi sekolah sihir legenda ini sebelum Kel’Thuzad mengungkapkan kesetiaannya yang sebenarnya dan mengubahnya menjadi sekolah necromancy. Scholomance tebal dengan makna bagi peminat Warcraft, tetapi juga kepada yang lain: di era Harry Potter ini, siapa yang tidak mahu pergi ke sekolah sihir?

Kerana itulah janji yang dibuat oleh pengembangan Academy Academy. “Sekiranya anda bermain World of Warcraft, anda ingat Scholomance sebagai sekolah berhantu dan hancur ini, penjara bawah tanah yang penuh dengan mayat hidup, sarang necromancy ini,” kata pereka naratif utama Dave Kosak kepada kami. “Kami ingin membayangkan bagaimana sekolah ini seperti di sekolah perdana. Apa yang menjadikannya akademi magis perdana di Azeroth? Bagaimana rasanya pergi ke sana? Seperti apa pelajar dan fakulti? “

Adalah adil untuk mengatakan bahawa CCG, sebagai genre, tidak sesuai untuk bercerita dan juga, katakanlah, RPG – alat semula jadi seperti dialog, watak, sinematik dan sebagainya duduk kurang baik di samping merangka dan bermain kad di papan daripada permainan dengan interaksi yang lebih naturalistik – tetapi wajar juga untuk mengatakan bahawa Hearthstone telah mendorong had intrinsik ini lebih jauh daripada kebanyakan rakan sebayanya. Walaupun begitu, saya tertanya-tanya bagaimana Blizzard berhasrat untuk berlaku adil terhadap fantasi yang kaya dengan menghadiri sekolah sihir, samar-samar mengingati ikatan filem Harry Potter yang, walaupun kebanyakan biasa-biasa saja, melakukan pekerjaan yang baik untuk menyedari yang mempesona – dan terpesona – suasana Istana Hogwarts dan semua rahsia kecilnya yang misterius.

“Ya, pasukan kami bersenang-senang dengan penerokaan awal kami untuk yang satu ini. Kami melihat bagaimana contohnya di World of Warcraft dan kemudian cuba membayangkannya kembali ke masa lalu, ”jelas Kosak. Kerana tidak akan banyak pengembangan jika salah satu kelas tradisional Hearthstone yang dicabar secara alamiah tidak termasuk, setiap kelas mendapat pendidikan ghaib. “Jadi pasukan kami menyusun semua bilik latihan yang berbeza, seperti di sinilah para paladin dan imam akan belajar, di sinilah para pemburu akan belajar, di sinilah para pejuang bertengkar di halaman, dan menciptakan ruang yang terasa seperti kampus universiti. “

Tetapi tentu saja, kita tahu bahawa idilis ini tidak dapat bertahan lama. “Pemain tahu bahawa Kel’Thuzad akan menjadi Lich dan Scholomance akan hancur, jadi kami dapat membayangkan bagaimana hal itu mungkin terjadi,” kata Kosak. “Anda menyebutkan rahsia dan saya sangat gembira anda melakukannya. Terdapat banyak perkara di ruang bawah tanah Scholomance – terdapat bahagian perpustakaan yang rahsia dan terlarang. Terdapat kumpulan pelajar yang membentuk kultus jahat. Terdapat pelbagai jenis perkara yang dapat kita bayangkan mengenai masa depan sekolah dengan cara yang akan dilihat oleh pemain dan berkata, ‘ah, saya tahu apa yang akan berlaku seterusnya!’ Anda dapat melihatnya dalam kad individu, dalam seni dan garis suara, dan semua yang kita lakukan. “

Premis ini menimbulkan beberapa persoalan menarik untuk reka bentuk set. Kita tidak hanya dapat mengetahui apa yang berlaku ketika seorang pejuang cuba melontarkan mantra, pasukan reka bentuk telah diilhami oleh sistem universiti AS untuk menambahkan ciri ‘double major’. Betul: Hearthstone memperkenalkan kelas dua.

“Ini adalah kad yang ada dalam dua kelas,” seperti yang dinyatakan oleh Alec Dawson. “Oleh itu, kelas mempunyai lebih banyak akses ke kad dan yang pernah mereka lakukan sebelumnya – [dari pengembangan baru] mereka mempunyai akses ke 14 kad yang berbeza dan tiga legenda. Oleh itu, ia mewujudkan banyak sinergi baru antara kelas. Hebat juga untuk kemungkinan membina geladak. ” Kehebatan sihir juga memberi inspirasi kepada kata kunci baru: Spellburst, yang mencetuskan kesan sekali sahaja setelah anda bermain mantra. “Oleh itu, anda bermain pelayan, dan anda mengeja mantra, dan anda akan mendapat satu kesan hebat sekali.”

Ini sepertinya mekanik yang cukup luas bagi saya, dan saya menekan Dawson untuk contoh permainan hebat atau watak yang boleh disusunnya. “Dengan Spellburst khususnya, kadang-kadang ia peduli dengan mantra yang anda mainkan. Sekiranya anda melihat Rajin Notetaker [Shaman, 2 Mana, 2/3, Spellburst: Return the spell to your hand], itu adalah kad yang, bergantung pada ejaan yang akan saya gunakan dengan ini, dapat mengubah rancangan permainan saya sepenuhnya. Katakanlah saya ingin memasangkannya dengan Lightning Bloom, salah satu kad kelas dua yang baru [Shaman / Druid, 0 Mana, dapatkan 2 kristal Mana giliran ini sahaja, Beban berlebihan: 2], yang dapat meningkat menjadi satu putaran, dan kemudian anda mempunyai untuk berinovasi di kemudian hari juga. Atau jika saya bermain pertandingan kawalan, saya boleh menunggu, gunakannya dengan sesuatu seperti Hex, apabila saya tahu saya akan memerlukan sedikit lebih banyak nilai di kemudian hari.

“Ada juga kad Spellburst yang, di sisi lain, juga memberi kesan, seperti Wretched Tutor [Neutral, 2/5, 4 Mana, Spellburst: Menangani 2 kerosakan pada semua pelayan lain]. Saya rasa kad-kad ini akan membawa anda ke arah yang berbeza termasuk memasukkan lebih banyak mantra di dek anda untuk mengaktifkan beberapa kesan ini. Spellburst memang menarik kerana, ya, anda boleh melakukannya dalam satu giliran jika anda menggabungkan kombin dan kemudian anda memainkan mantra sejurus kemudian, tetapi anda juga boleh bermain minion dan menunggu, semacam mengatur diri anda untuk masa depan dan memberi lawan anda sesuatu untuk berinteraksi di sana. Saya rasa ketika Spellburst benar-benar bersinar – apabila anda tahu ia tidak semestinya segera. Kadang-kadang saya menunggu, merancang untuk melakukan sesuatu yang besar pada giliran saya – jika anda membiarkan saya! “