Studio di belakang Kill la Kill dan Promare membuat anime Cyberpunk 2077 untuk Netflix

Studio Trigger, syarikat produksi anime yang terdiri daripada bekas anggota studio legenda Gainax, sedang menghasilkan anime Cyberpunk 2077 untuk Netflix yang akan tayang perdana pada tahun 2022. Disebut Cyberpunk: Edgerunners, anime ini akan menjadi cerita yang berdiri sendiri di dunia pemaju Permainan aksi terbuka dunia terbuka CD Projekt Red yang akan datang.

Inilah cara CD Projekt Red menerangkannya:

” CYBERPUNK: EDGERUNNERS menceritakan kisah 10 episod yang berdiri sendiri tentang seorang kanak-kanak jalanan yang cuba bertahan di sebuah teknologi dan bandar yang taksub-modifikasi masa depan. Setelah kehilangan segalanya, dia memilih untuk terus hidup dengan menjadi pemula – penjahat tentera upahan yang juga dikenali sebagai cyberpunk.”

Trigger, selain diasaskan oleh ahli yang mengerjakan anime seminal seperti Neon Genesis Evangelion, terkenal dengan gaya seni eksperimental dan naratifnya yang sangat terkenal. Karya-karyanya yang terkenal termasuk Kill la Kill, Darling in the Franxx, dan baru-baru ini, filem anime yang sangat berjaya, Promare.

Cyberpunk: Edgerunners akan mempunyai bakat teratas studio yang mengarahkan kapal: Hiroyuki Imaishi – yang bekerja di Gainax’s Gurren Lagann, serta Kill la Kill dan Promare – mengarahkan bersama dengan penolong pengarah Masahiko Otsuka, pengarah kreatif Hiromi Wakabayashi, dan perancang watak Yoh Yoshinari dan Yuto Kaneko (Yoshinari dan Kaneko terkenal dengan Little Witch Academia). Skrip ini diadaptasi oleh Yoshiki Usa dan Masahiko Otsuka, veteran lama Trigger yang mengusahakan Promare dan projek lain. Skor asal akan disusun oleh Akira Yamaoka dari Silent Hill kemasyhuran.

Cyberpunk 2077 dilancarkan pada bulan November ini untuk semua platform utama, berikutan kelewatan lain yang diumumkan awal bulan ini untuk memberi CD Projekt Red banyak masa untuk menggilap pengalaman dan memperbaiki bug sebelum dilancarkan.

Apabila ia dilancarkan, ia mungkin akan menjadi salah satu acara permainan terbesar dalam dekad ini, bertepatan dengan pelancaran konsol generasi seterusnya dari Microsoft dan Sony. Oleh itu, senang melihat bahawa alam semesta Cyberpunk 2077 akan terus berkembang dengan baik ke masa depan, dan siri baru yang berdiri sendiri dari sebuah studio yang dianggap sebagai Trigger semestinya menjadi berita yang sangat menggembirakan bagi peminat anime di mana sahaja.