Ulasan PSVR Hotel R’n’R

Hotel R’n’R adalah pengiring era pandemi yang hebat untuk GORN yang baru dikeluarkan. Kedua-dua permainan ini adalah perayaan keganasan kartun, walaupun kandungan dan nada mereka sangat unik. Saya cukup yakin bahawa ketika pemaju (agak cemerlang) di Wolf & Wood memutuskan untuk mengetepikan permainan seram sebentar (mereka telah mencipta The Exorcist: Legion VR dan A Chair in a Room: Greenwater) dan memberi tumpuan kepada sesuatu yang lebih ringan , mereka tidak tahu bahawa pada saat Hotel R’n’R dibebaskan, dunia akan terbakar dan semua orang ingin menghancurkan barang-barang, tapi inilah kita.

Di samping masa yang tepat, Hotel R’n’R mempunyai beberapa kait permainan sebenar yang menggali khayalan yang merosakkan begitu banyak orang muda – keinginan untuk berpesta keras dan merosakkan bilik hotel. Bukan dengan cara kegger sekolah menengah, tetapi dengan cara ringan-di-tempat-di-api-dan-lemparkan-di-ruang-di-dalam-kolam. Kehancuran di Hotel R’n’R bermula dengan cukup ringan, tetapi pada saat permainan berakhir, anda mungkin merasa seronok dengan dorongan anda sendiri untuk menghilangkan harta peribadi.

Kehancuran Anda Hanya Dibatasi oleh Kreativiti Anda Sendiri

Saya terbangun kerana mendapati diri saya berada dalam mimpi ngeri hotel bertema flamingo di suatu tempat di sebelah barat – sebuah suite yang cukup mewah, dengan perabot art deco barat daya sekitar tahun 1966, kecuali robot kecil setinggi lutut yang berbunyi di lantai. Sepasang pintu kaca gelangsar menuju ke balkoni bersaiz bagus, menghadap ke kolam renang di bawah. Saya tahu dalam hati bahawa tempat ini mesti pergi.

Melihat ke dalam beg pakaian saya, saya melihat bahawa saya mempunyai tin minyak penyembur, zippo yang boleh dipercayai, sepasang tomahawks, pistol gam, dan revolver lama. Mengetahui bahawa saya perlu melakukan kehancuran sebanyak mungkin tanpa menarik perhatian ke bilik saya, saya fikir saya harus melakukan sedikit kerja persiapan. Saya mula diam-diam mengumpulkan mana-mana bahan mudah terbakar yang saya dapati dan menyusunnya di timbunan di atas katil. Kemudian saya pergi ke balkoni dan menumpuk semua perabot beranda bersama-sama untuk memudahkan akses.

Saya mendapatkan pistol gam dan pergi ke dapur. Saya dengan berhati-hati mula menempelkan pembakar roti dan microwave bersama-sama, dan kemudian menambah pelbagai objek lain dari meja; botol wiski, pasu bunga, apa sahaja yang berguna. Gembira dengan karya saya, saya mengetepikan ciptaan saya.

Semasa menuju ke bilik mandi, saya mempertimbangkan cara terbaik untuk menyebabkan kerosakan air. Saya menghidupkan tab mandi dan kemudian mengambil semula revolver saya. Berdiri di atas tab mandi, saya tahu bahawa sebaik sahaja saya melepaskan pistol, saya akan berjaga-jaga. Hanya tinggal 60 saat atau lebih sebelum pembantu rumah tiba untuk memeriksa keributan. Mengira bahawa saya sudah siap seperti biasa, saya melepaskan pistol, membelah bak mandi menjadi dua dan membiarkan semua air mengalir ke mana-mana.

Saya cepat-cepat berlari keluar dari bilik mandi, memotong seberang balkoni untuk memasukkan timbunan perabot ke kolam. Saya sudah dapat mendengar suara pembantu rumah dipanggil ke bilik, tetapi saya tahu saya mempunyai masa yang cukup untuk membakar katil sebelum pergi ke pintu untuk menghalang jalannya. Setelah melakukannya (nyala api cepat tersebar dan mulai menyebar dengan cara yang sangat memuaskan), saya bergegas ke pintu untuk menyekat percubaan pembantu rumah itu. Kecewa, dia berpaling dan mula memanggil pengurus.

Saya tahu saya mempunyai satu minit sebelum pengurus tiba, jadi saya berlari dan mengambil tomahawks saya. Terdapat bar Tiki yang memerlukan perhatian saya di sudut, jadi saya berlari melalui asap berkumpul menuju ke monstrositi buluh (mengetuk timbunan penguat mahal dalam perjalanan) dan mula bekerja memotongnya ke neraka. Saya sudah dapat mendengar pengurus itu sibuk di pintu, jadi saya berlari ke atas dan mengambil ciptaan pemanggang roti saya dan berjaya sampai di sana ketika orang bodoh yang tidak senang membuka pintu.

Meletupkan wajah pengurus itu dengan ketajaman lem yang saya buat, saya berlari kembali ke bilik dan menjunamnya melalui bahagian atas kaca meja dapur. Kemudian saya mengambil kembali tomahawks saya dan mengeluarkan paparan dinding yang indah. Keselamatan sedang dalam perjalanan, dan saya harus keluar dari sana atau berisiko ditangkap, jadi saya berlari ke pintu suite dan melarikan diri.

Ini adalah perjalanan yang memuaskan, hanya dalam masa tiga minit. Saya mengumpulkan pendapatan saya dari Syaitan, dan mengumpulkan semula untuk mencuba lagi. Tiga puluh saat kemudian, saya terbangun kerana mendapati diri saya berada dalam mimpi ngeri hotel bertema flamingo di suatu tempat di Barat.

Gelung Hotel R’n’R Memikat, Tetapi Kemajuannya Lambat

Gelung Hotel R’n’R cukup menyeronokkan. Bangun di bilik hotel, lakukan kerosakan sebanyak mungkin, dan jangan terperangkap dengan rangkaian pekerja hotel yang muncul di bilik untuk menghentikan anda. Anda adalah pemain rock yang telah membuat perjanjian dengan syaitan, yang nampaknya mempunyai dendam terhadap industri perhotelan. Melakukan banyak kerosakan pada hotel dan mendapat kemasyhuran, dan dia akan menjadikan anda kaya dan terkenal (tentunya dengan kos jiwa anda).

Anda bermula di sebuah bilik motel kecil di mana-mana sahaja dengan jari busa di dalam beg pakaian anda, tetapi setiap perjalanan anda memperoleh sedikit wang tunai yang dapat anda bawa ke “Pawn Shop” Hotel R’n’R. Di Kedai Pajak Gadai, anda boleh menghabiskan banyak wang syaitan dengan alat pemusnah baru dan lebih baik – semuanya akhirnya dapat ditingkatkan. Memenuhi syarat-syarat tertentu (melakukan x jumlah kerosakan tanpa terperangkap, melakukan kerosakan air sebanyak $ 400, mengalahkan pengurus dengan ikan; anda tahu latihannya), dan anda mendapat kemasyhuran, membuka bilik hotel yang lebih besar dan lebih baik untuk dihancurkan.

Semua ini menggabungkan untuk membuka jus kreatif anda, dan merobek hotel adalah dunia yang menyeronokkan. Anda bergerak dengan gaya kendali gaya GORN dari pengawal, tetapi gaya kawalan gerakan ini terasa lebih baik dilaksanakan di sini, berbanding dengan saudara rohani yang merosakkan itu.

Wolf & Wood adalah orang yang menjadikan The Exorcist: Legion VR, yang mempunyai jumlah interaktiviti objek yang mengejutkan. Mereka menggunakan pengalaman itu di sini untuk membolehkan pemain benar-benar gila, dan semuanya terasa seperti yang sepatutnya. Pasukan dev juga dengan bijak memasukkan butang crouch untuk mengambil barang dari lantai semasa anda menjatuhkannya. Terima kasih tuan.

Sekiranya ada satu perkara yang mengganggu saya tentang Hotel R’n’R, perkembangannya terasa sangat perlahan. Sebilangan objek yang lebih baik di kedai pajak gadai (dan ada banyak pilihan) sangat mahal, menjadikan perolehan dana untuk membelinya menjadi sedikit masalah. Saya masih menikmati setiap larian, dan akhirnya membuka barang yang baik (C-4!) Adalah hadiah, tetapi saya mahu perkara-perkara bergerak lebih cepat.

Hotel R’n’R Adalah Masa yang Baik

Sejumlah kelainan diharapkan dalam permainan VR, dan Hotel R’n’R tidak terkecuali. Objek berkelakuan aneh sekali-sekala, dan kadang-kadang tangan anda sedikit terkurang. Tetapi secara umum, ini adalah permainan yang berada di sisi spektrum yang lebih teknikal. Ini adalah permainan yang lebih besar daripada yang dijangkakan, dan permainan ini tetap menghiburkan sepanjang masa. Terdapat sejumlah strategi dan perancangan yang terlibat dalam pemusnahan hotel; masuk tanpa sengaja hanya menumbuk barang dan anda tidak akan sampai jauh.