Mortal Kombat 11: Kajian PS4 Selepas

Kembali pada bulan April 2019, kami dengan kuat menyatakan bahawa Mortal Kombat 11 bukan sahaja merupakan entri terbaik dalam siri pertempuran jangka panjang, tetapi ia juga merupakan salah satu pejuang terbaik dalam tempoh pasaran. Walaupun pengumuman bahawa Mortal Kombat 11 akan mendapatkan watak baru dan pek kulit hampir tidak mengejutkan (bahkan lebih dari satu tahun selepas peluncuran asalnya), wahyu bahawa pemaju Netherrealm Studios akan melepaskan pengembangan baru untuk single -kemain pemain, memang agak tidak dijangka.

Mortal Kombat 11: Kajian PS4 Selepas

Pengembangan Yang Sangat Menyenangkan, Jika Secara Mahal Menjadi Salah Satu Pejuang Terbaik 2019

Mari kita mulakan dengan perkara baik – tiga watak baru yang disediakan oleh pengembangan Aftermath semuanya hebat dengan cara mereka sendiri dan secara jujur, melihat Robocop dalam permainan genre * any * kontemporari adalah kemuncak permainan pada tahun 2020, pasti – seperti keupayaan untuk mengembalikan banyak pertempuran Robocop Vs Terminator ke isi hati anda.

Ngomong-ngomong, sementara kebanggaan Detroit City yang bertubi-tubi mungkin berjuang pada jarak pertengahan hingga jarak dekat, dia unggul dalam gangguan jarak jauh terhadap pejuang musuh, dengan pistol, meriam, pelontar api dan tembakan roket semuanya memberikan banyak peluang untuk menjaga musuh lebih dari panjang lengan. Oh, dan dia mungkin juga mempunyai Fatal Blow yang terbaik dalam permainan ini. Percayalah.

Di tempat lain, kepulangan pejuang Shokan wanita Sheeva juga sangat dialu-alukan, tidak kurang kerana keempat-empat pengganas bersenjata mungkin merupakan pejuang seimbang terbaik dari ketiga yang termasuk dalam pengembangan Aftermath. Walaupun dia memiliki serangan yang luar biasa hebat di semua rentang (termasuk kemampuan untuk memanggil bola api yang benar-benar menjatuhkan lawan daripada hanya mengejutkan mereka), pemain as Sheeva di lubang itu bukan sahaja step teleport tersendiri, tetapi kemampuannya untuk menginjak tanpa teleportasi, sering kali musuh yang sangat tidak menyenangkan dalam prosesnya. Dia juggernaut untuk sedikitnya.

Menambah berat badannya ke senarai dewa yang terus berkembang yang terdapat dalam kanon Mortal Kombat, Fujin membawa sesuatu yang sedikit berbeza dengan meja jika dibandingkan dengan dua pejuang lain dalam pengembangan Aftermath. Menguasai manipulasi angin elemen, Fujin membawa permainan juggle yang sengit ke meja, dengan serangan lutut yang cepat meningkat dan terbukti menjadi titik permulaan dan akhir yang dahsyat bagi banyak combo juggle. Selain itu, pertalian Fujin dengan elemen angin juga memberikan faedah lain, seperti kemampuan menembakkan peluru udara termampat ke arah musuhnya sehingga dapat berjalan dengan benar-benar udara tipis, memberikannya kelebihan serangan udara dalam prosesnya.

Jangan salah sangka, sementara saya juga merasa lapar dengan kembalinya pencahayaan Mortal Kombat klasik seperti Mileena, Reptile, Ermac dan Rain, kenyataan bahawa Robocop, Sheeva dan Fujin semuanya membawa sesuatu yang unik dan segar ke meja membolehkan mereka membenarkan mereka menyimpan – sekurang-kurangnya dalam fikiran saya pula.

Di luar penambahan trio watak baru ini, mungkin titik perbincangan terbesar mengenai Aftermath adalah kempen pemain tunggal tambahan yang dibawanya ke meja. Jelas tidak sesuai untuk mereka yang belum menyelesaikan mod cerita dalam permainan asas, mod cerita Aftermath pada dasarnya mewakili sesuatu epilog yang diperpanjang – walaupun yang sekali lagi berjaya merangkul dengan canggih sinematik dan humor yang tidak enak yang menjadikan yang asli berkempen dalam permainan asas sehingga sangat menarik di tempat pertama.

Masalah terbesar dengan Aftermath adalah bahawa cukup sederhana, $ 40 banyak meminta apa yang pada dasarnya adalah tiga watak baru, beberapa pek kulit dan pelanjutan mod cerita yang berlangsung antara dua hingga tiga jam.

Pasti, apa yang kita ada di sini adalah menghiburkan – tetapi apabila anda mempertimbangkan betapa besar dan luasnya pengalaman Mortal Kombat 11, penambahan pada Krypt, lebih banyak watak tambahan dan kemungkinan kempen yang lebih baik telah memberikan beberapa nilai tambah yang sangat diperlukan dan justifikasi RRPnya. Seperti itu, Mortal Kombat 11: Aftermath membawa sesuatu harga perjamuan untuk apa yang pada dasarnya sangat enak, walaupun jauh dari sepotong makanan permainan video yang penting.