Those Who Remain Ulasan PS4

Mereka yang Tinggal Ulasan PS4 – Mereka yang Kekal adalah permainan seram psikologi, teka-teki yang diilhamkan oleh beberapa permainan seram yang menonjol sepanjang masa. Ini adalah permainan yang menginjak tanah yang sangat biasa dalam genre yang sudah terlalu jenuh, jadi adakah permainan seram baru Wired Productions dan Camel 101 cukup untuk menonjol? Malangnya, tidak ada dan satu-satunya bayang-bayang yang perlu ditakuti adalah yang harus ditakuti.

Those Who Remain Ulasan PS4

Putar Gelap Menjadi Cahaya

Setiap kawasan di Mereka yang Tinggal beroperasi seperti bilik melarikan diri mini. Anda menyiasat lokasi untuk mencari petunjuk, mengambil barang-barang (beberapa yang boleh anda lemparkan), dan menyelesaikan pelbagai teka-teki untuk bergerak ke kawasan seterusnya. Saya melalui sebahagian besar teka-teki dengan mudah. Namun, ada beberapa kesempatan yang menyebabkan saya menggaru kepala kerana sifat mereka yang terlalu kabur.

Pada satu ketika, kekaburan teka-teki membuat saya mencari barang, yang saya rasa tersembunyi dengan selamat di sebuah bilik rahsia, ketika barang itu sebenarnya sedang duduk di rak rawak, di belakang sebuah kotak. Ia mengecewakan kerana tidak merasa mencabar, hanya menjengkelkan.

Anda akan menerangi kawasan gelap secara berkala untuk menjadikan para antagonis yang bersembunyi dalam bayang-bayang itu hilang. Anda melakukan ini dengan memberi cahaya kepada mereka dengan cara yang serupa dengan Alan Wake. Pada masa yang lain, anda mesti mencari jalan menuju realiti alternatif, di mana fiziknya berbeza dengan yang anda datangi. Teka-teki ini adalah yang paling menarik, di mana anda harus berinteraksi dengan sesuatu dalam kenyataan ini untuk mengubah sesuatu yang lain agar dapat maju.

Kekurangan Mekanik Stealth Menyusahkan Pengalaman

Dalam beberapa kes, anda harus menyelinap ke arah musuh yang berkeliaran di kawasan ini, yang lebih mengecewakan daripada menakutkan kerana pelbagai sebab. Permainan ini tidak mempunyai mekanik siluman yang membolehkan anda bersembunyi seperti di Outlast, dan anda juga tidak boleh mengalahkannya.

Bukan hanya itu, tetapi reka bentuk mereka tidak menimbulkan ketakutan kerana penampilan mereka kelihatan tertanggal dan ketika ditangkap oleh seseorang, animasi kematian pemain kelihatan sangat robot. Lengan meleret ke skrin atau tujukan pisau bersenjata lurus dan kemudian pudar menjadi hitam. Animasi junky sepenuhnya menghilangkan rasa takut yang harus ada ketika ditangkap atau diserang.

Walau apa pun, Mereka yang Tinggal masih berada di tahap terbaik ketika memusatkan perhatian pada teka-teki, terutama yang melihat Anda melintasi realiti alternatif, dan bukan ketika meminta Anda untuk mencuba kawasan dengan penguntit yang berterusan. Bahagian ini tidak mengambil kira batasan mekanik permainan sendiri.

Reka Bentuk Atmosfera Pepejal Dikeluarkan Oleh Visual Tarikh

Ketegangan yang digunakan oleh reka bentuk atmosfera yang kukuh dikurangkan oleh kesetiaan grafik. Selalunya faktor ketakutan dihilangkan oleh visual bertarikh. Lokasi bandar kecil bergantung pada pencahayaan untuk mengekalkan estetika yang dapat dilalui. Saya menemui beberapa tekstur pop-in, pixelation dalam bayang-bayang, dan beberapa perlahan yang menyebabkan permainan tergagap. Semua itu menggegarkan dan menarik saya dari pengalaman.

Terdapat rasa gementar ketika bergerak di sekitar kawasan yang terang, hanya untuk melihat mata yang bersinar menatap anda dari bilik yang gelap. Ini membuat anda merasa tidak selesa, terutama apabila digabungkan dengan usaha menyelesaikan teka-teki sementara makhluk ini, bersenjatakan pukulan dan pisau, menunggu di sudut paling gelap bilik untuk anda tersandung secara tidak sengaja. Permainan ini paling atmosfer semasa momen yang lebih halus.

Cerita dalam Mereka yang Kekal kurang. Jangan salah faham, ada bahagian yang boleh diservis dan cukup untuk membuat anda terus berjalan, tetapi ia boleh menjadi ham-clist dan klise. Petaknya paling kuat semasa aksi pertama dan kedua ketika anda berusaha mengumpulkan misteri tentang apa yang berlaku pada bandar ini dan penduduknya. Malangnya, tindakan terakhir menjadi terlalu mudah diramalkan dan saya mendapati diri saya berada di wilayah yang agak biasa.

Edward, watak pemain, terasa seperti kesan buruk protagonis Silent Hill; tetapi, watak-watak pendukung dan misteri di sekitarnya agak menarik. Karya suaranya hambar dan penceritaan watak-watak lain yang menjelaskan sebilangan plotnya berat. Sekiranya tidak disengajakan, beberapa misteri lain tidak dapat diselesaikan sepenuhnya, sementara yang lain dijawab tetapi tidak dijelaskan dengan baik.

Mereka yang Kekal bergantung pada komen agama. Sekitar pertengahan permainan, ia memperkenalkan elemen permainan dan naratif baru. Semasa menyelesaikan teka-teki di suatu daerah, Anda akan ditugaskan untuk mencari petunjuk, menyelidiki pelanggaran watak masa lalu, yang melayani plot yang menyeluruh. Apabila anda mempunyai cukup petunjuk, anda harus menilai individu tersebut. Pilihan penghapusan atau pembalasan sepenuhnya bergantung kepada anda.

Keputusan ini membawa hasil yang agak binari, yang sekali lagi dapat diramalkan. Namun, pengambilan keputusan itu sendiri menawarkan pilihan moral yang menarik untuk dipertimbangkan. Terdapat sedikit cara untuk mengulang nilai. Anda boleh bermain lagi untuk pengakhiran yang sedikit berbeza setelah membuat keputusan sebaliknya, tetapi tidak ada perubahan besar.

Maafkan atau Takut

Kengerian Mereka yang Tinggal menderita daripada persembahan bertarikh dan siksaan datang dari beberapa teka-teki yang tidak jelas. Mereka yang Kekal merasa seperti gabungan permainan seram hebat yang pernah ada sebelumnya, tetapi tidak melakukan apa-apa dengan baik secara perbandingan. Pada akhirnya, ada permainan seram yang lebih baik dan ada permainan teka-teki yang lebih baik di luar sana. Dalam genre yang sudah tepu, masa dan wang anda lebih baik dihabiskan di tempat lain.