Cabaran e-Sukan Kementerian Kewangan 2019

Penerangan
Acara MoF e-Sport Challenge 2019 adalah pertandingan permainan dalaman e-Sport Kementerian Kewangan, yang disertai oleh semua pekerja, terutamanya pekerja di Kementerian Kewangan di Wilayah DKI Jakarta.

Struktur
Klik sini <–

Zon masa
Asia / Jakarta (UTC + 07: 00)

Hubungi

Join Discord

Hadiah
Tempat pertama
Tempat ke-2
Tempat ke-3
Pemain MVP Terbaik

Peraturan
Pendaftaran

  1. Pendaftaran akan dijalankan oleh jawatankuasa penganjuran Kementerian Kewangan (Kementerian Kewangan) Cabaran e-Sport 2019;
  2. Pendaftaran bermula pada 7 Oktober 2019 hingga 18 Oktober 2019;
  3. Pendaftaran boleh dilakukan melalui http://tiny.cc/frm-MoFeCML2019;
  4. Bayaran pendaftaran Rp 500.000 / pasukan, pembayaran dapat dilakukan melalui nomor rekening Bank Mandiri 1030040034007 a.n. Subagya dan sahkan melalui WA 0813-4003-4003;
  5. Jawatankuasa penganjur akan mengumumkan pasukan bersaing melalui: http://tiny.cc/team-MoFeCML2019;
  6. Jawatankuasa penganjur akan mengumumkan maklumat pertandingan melalui: http://tiny.cc/mlbb-MoFeCML2019.

Keperluan Pemain

  1. Pemain adalah CPNS / PNS di Kementerian Keuangan dalam skop Provinsi DKI Jakarta;
  2. Pemain tidak dibenarkan menyertai lebih daripada 1 pasukan;
  3. Pemain tidak dibenarkan menyertai lebih daripada 1 cawangan e-Sport;
  4. Nama samaran dijangka tidak mengandungi simbol khas di luar abjad dan nombor dan tidak menggunakan unsur-unsur kata-kata kasar atau tidak senonoh;
  5. Pangkat minimum yang mesti dimiliki oleh Pemain untuk memasuki pertandingan ini adalah Master;
  6. Pemain mesti hadir pada semua tarikh persaingan, kecuali jika tidak ada, boleh digantikan oleh pemain sandaran.

Keperluan Pasukan

  1. Setiap pasukan boleh melihat maklumat yang berkaitan dengan peraturan, jadual, peserta, keputusan perlawanan dan banyak lagi melalui http://tiny.cc/mlbb-MoFeCML2019;
  2. Satu pasukan terdiri daripada ahli-ahli seperti berikut: 5 (lima) pemain teras (mandatori), 2 (dua) pemain sandaran (pilihan);
  3. Setiap unit eselon I dapat membentuk maksimum 3 (tiga) pasukan dengan memenuhi ketentuan jumlah pemain sebagai nomor 2 (dua). Jumlah maksimum pasukan yang berdaftar dalam pertandingan adalah 32 pasukan;
  4. Pasukan dilarang untuk menggantikan Pemain yang telah didaftarkan, termasuk Pemain ganti semasa aktiviti tersebut, melainkan terdapat mutasi pekerja dan / atau Force Majeure berlaku;
  5. Setiap unit Eselon I dalam Kementerian Kewangan diminta untuk menghantar 2 (dua) nama untuk menjadi permainan rasmi;
  6. Permainan rasmi membantu melancarkan permainan dengan melayani sebagai Pengadil (pengadil) atau Caster (pengulas).

Jadual Persaingan dan Peraturan

  1. Jadual pertandingan bermula dari 22 Oktober 2019 hingga 23 Oktober 2019;
  2. Pertandingan bermula pada 09:00 hingga akhir;
  3. Pasukan hadir dengan bilangan Pemain 5 (lima) berada di lokasi perlawanan dan lobi dalam permainan pada masa yang ditetapkan. Masa tunggu maksimum ialah 15 (lima belas) minit, kecuali pasukan yang jauh dari lokasi perlawanan boleh diberi masa tunggu maksimum maksimum 15 (lima belas) minit;
  4. Sekiranya pasukan tidak bersedia untuk bersaing pada masa yang ditetapkan, pasukan lawan akan diberikan kemenangan dengan menghubungi jawatankuasa selepas melebihi masa menunggu dan memeriksa lobi permainan;
  5. Pasukan tidak dibenarkan mengulangi perlawanan;
  6. Jika lebih daripada 30 minit telah lulus dalam 1 pertandingan, pengadil akan menghentikan perlawanan secara sepihak, untuk penentuan pemenang dikira berdasarkan mata;
  7. Sistem pengiraan titik yang digunakan adalah seperti berikut:
    a. Bilangan menara yang musnah (mata x 2);
    b. Bilangan pembunuhan (mata x 1).
  8. Semasa perlawanan, komunikasi dalam pasukan mesti menggunakan alat dengar, sebagai tambahan kepada aplikasi komunikasi sembang dalam permainan suara yang boleh digunakan ialah Discord;
  9. Jawatankuasa menyediakan headset sebagai alat komunikasi untuk pasukan yang bersaing, jika anda ingin menggunakan alat dengar sendiri, sila laporkan kepada jawatankuasa;
  10. Peranti yang dibenarkan untuk digunakan semasa permainan adalah telefon pintar dengan saiz skrin maksimum 7 inci.
  11. Pengecas (bank kuasa), peminat mudah alih, pelekat anti-panas boleh digunakan semasa permainan. Peralatan selain daripada yang dinyatakan tidak dibenarkan untuk digunakan. Sekiranya terdapat peralatan khas, peserta dikehendaki mengemukakan permohonan kepada jawatankuasa dan mesti mendapatkan kebenaran sebelum mereka boleh menggunakannya. Jika tidak, maka peserta akan dianggap menipu dan hilang kelayakan;
  12. Setiap pasukan dikehendaki membuat persiapan sebelum jadual perlawanan masing-masing. Sama ada tetapan dalam permainan, pemeriksaan sambungan, pemeriksaan gear dan alat permainan;
  13. Setiap pasukan dikehendaki menambah rakan kepada jawatankuasa yang bertanggungjawab untuk perlawanan untuk kelancaran perlawanan:
    a. Panpel1.MoFEC2019;
    b. Panpel2.MoFEC2019.
  14. Pertandingan ini terdiri daripada satu peringkat: Acara utama;
  15. Pasukan dari unit eselon I dalam Kementerian yang sama tidak dibenarkan berada dalam satu perlawanan dalam pusingan 32 terakhir;
  16. Acara utama:
    a. 32 Besar: Pasukan ini akan bersaing dengan sistem Penghapusan Bujang dan Terbaik-1 (BO1);
    b. Besar 16: Pasukan akan bersaing dengan sistem Eliminasi Tunggal dan Terbaik-1 (BO1);
    c. Big 8: Pasukan ini akan bersaing dengan sistem Penghapusan Tunggal dan Sistem Terbaik-2 (BO2), sekiranya berlaku cabutan maka pengumpulan mata pada nombor 7 (tujuh) menjadi asas untuk menentukan pemenang;
    d. Separuh Akhir dan Akhir: Pasukan ini akan bersaing dengan sistem Eliminasi Tunggal dan Terbaik-3 (BO3).

Kelakuan Am

  1. Pemain / pasukan akan berkelakuan sesuai dengan sikap olahragawan dan munasabah, mengekalkan sikap yang mesra dan sopan terhadap penonton, saingan, jawatankuasa persaingan dan peserta lain di acara itu;
  2. Pemain / pasukan akan menahan diri daripada menggunakan bahasa kasar semasa perlawanan. Semua peraturan kelakuan juga diguna dalam Sembang melalui konsol permainan;
  3. Pemain / pasukan dijangka bersaing secara profesional. Menggunakan menipu, meninggalkan perlawanan, menghentikan permainan tanpa sebab, atau menunjukkan kesungguhan yang menonjol akan ditafsirkan sebagai pelanggaran tingkah laku Pemain / pasukan, dan akan menghasilkan penalti dan kehilangan kelayakan dari pertandingan itu;
  4. Pemain / pasukan semasa permainan kedua-duanya melobi dan dalam permainan, tidak dibenarkan merokok, menjelma dan makan.

Peraturan Dalam Permainan

  1. Aplikasi yang digunakan ialah Mobile Legends: Bang Bang (Pembangun: Moonton). tidak dibenarkan menggunakan klien tidak rasmi MLBB, versi beta pelanggan MLBB dibenarkan;
  2. Mod permainan yang digunakan adalah Custom: Draft Pick (5 vs 5);
  3. Pasukan pertama untuk memusnahkan Base musuh menang terlebih dahulu;
  4. Jika Pemain terputus dari permainan semasa perlawanan, perlawanan terus berlanjut. Pemain yang diputuskan sambungan dari permainan mesti menyambung semula secepat mungkin;
  5. Pasukan Sembang: ON | Sembang Semua: OFF;
  6. Setiap pemain bebas memakai mana-mana kulit dan lambang semasa pertandingan;
  7. Peserta boleh mengemukakan jeda di bawah syarat-syarat tertentu dengan izin Jawatankuasa. Seperti mengalami lag, peserta yang tidak dapat meneruskan perlawanan kerana masalah kesihatan;
  8. Setiap pasukan boleh diberikan hak untuk menghantar jeda sebanyak 1 kali dalam satu pertandingan dengan kebenaran Jawatankuasa. Tempoh jeda adalah maksimum 5 minit;
  9. Sekiranya berlaku force majeure dan / atau server crash perlawanan boleh diteruskan dari Draft Pick baru.

Penalti

  1. Apabila mencari Pemain / pasukan yang melanggar peraturan yang disenaraikan di atas, jawatankuasa boleh memberi penalti:
    a. Amaran lisan;
    b. Kad kuning: Pemain diminta untuk AFK (tinggal di pangkalan) selama 2 (dua) minit;
    c. Kad merah: Pemain diminta untuk AFK (tinggal di pangkalan) selama 5 (lima) minit.

Hak Jawatankuasa

  1. Jawatankuasa mempunyai hak untuk menghukum, membatalkan dan menamatkan Pemain / pasukan yang telah didaftarkan dalam pertandingan, mengikut budi bicara mereka, pada peringkat pertandingan, untuk apa-apa sebab, tanpa memberi amaran terlebih dahulu kepada Pemain / pasukan;
  2. Jawatankuasa mempunyai hak untuk menghentikan perlawanan pada bila-bila masa atau meminta para peserta berhenti sejenak;
  3. Jawatankuasa mempunyai hak untuk menukar semua peraturan berdasarkan keadaan dan keadaan yang berlaku di lapangan. Keputusan Jawatankuasa adalah muktamad.